Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår hos oss
Eiker Motorshop ønsker å gi deg den beste servicen.
Vi har derfor utarbeidet disse kjøpsvilkårene nedenfor for å sikre våre kunder tilfredshet ved handel hos oss.
Ved kjøp av en vare eller tjeneste hos oss godtar du samtidig disse kjøpsvilkårene.

Innhold

  • Generelt
  • Betalingsvilkår inkl. finansiering
  • Frakt og leveringsvilkår
  • Angre- og returrett
  • Reklamasjon og service


Generelt

Avtalen
Avtalen er bindende ved kjøp av varer på www.eiker.no og i butikk, med mindre det er feil i produktinformasjonen, priser, bilder, eller i din bestilling.
Monterte varer samt spesialbestilte varer som normalt ikke lagerføres tas ikke i retur!!

Om våre priser og vårt sortiment
Alle priser som er oppgitt er inklusive merverdiavgift.
Ved nettkjøp vises den totale kostnaden inklusivt leveringskostnader, før bestillingen er gjennomført.
Nettbutikken kan tilby varer eller varemerker som ikke finnes i våre butikker.

Forbehold om feil
Vi tar forbehold mot skrivefeil, tekniske feil, prisendringer og utsolgte varer. Innholdet på nettsiden kan endres uten forvarsel.

kontaktinformasjon og kundeservice
Eiker Motorshop AS
Org nr: 832 126 462
Adresse: Prestebråtan 2, 3302 Hokksund
Telefonnummer: 32 25 06 00
E-post: ordre@eiker.com

Personopplysninger og Cookies
Ved handel i vår nettbutikk vil vi behandle personopplysninger om deg, typisk ditt navn, adresse, betalingsopplysninger og eventuelt andre opplysninger du oppgir.
Vi trenger dine opplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser og levere bestillingen til deg.
E-postadresse og telefonnummer brukes til å sende varsler og informasjon om din leveranse.

Du kan lese mer om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring.
Når du aksepterer våre kjøpsvilkår ved bestilling, gir du samtidig ditt samtykke til at vi kan oppbevare og behandle dine personopplysninger.

Vi utleverer kun dine personopplysninger til tredjepart dersom det er behov for:

  • Kontroll av kredittverdighet
  • Der utlevering er påkrevd i henhold til lovgivning
  • Ved særskilt samtykke

Vi vil ikke utlevere dine Personopplysninger til andre formål enn det som er beskrevet over, uten først å innhente ditt samtykke.


Betalingsvilkår og finansiering

I vår nettbutikk har vi følgende betalingsalternativer:
Hos oss kan du handle med kredittkort, Vipps og faktura ved å benytte betalingsløsningen fra Dintero eller finansiering og delbetaling ved å benytte betalingsløsningen fra Santander.

Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.


Kredittkortkjøp – Dintero
Handel med kredittkort foregår på følgende måte i vår nettbutikk.
Når du betaler med kort må du oppgi kortnummer, kortets gyldighetstid samt CVC-koden (de tre siste tallene på baksiden av kortet), personlig kode og engangskode (BankID). Du må også fylle inn fullt navn, adresse, telefon og epost. Vi tar forbehold om at kredittkort utstedt utenlandske banker muligens ikke fungerer for betaling på vår nettside.

Vipps – Dintero
Handel ved bruk av Vipps fungerer kun for de som har Vipps aktivert mot sin mobil, og har Vipps-appen tilgjengelig. Les mer om brukervilkår i linken under:

Vipps – Brukervilkår <
Dintero – Brukervilkår <

Faktura – Dintero (Walley)
Betalingsbetingelser for faktura:

  • Hvis du velger å betale med faktura, sendes fakturaen via e-post.
  • Fakturaen forfaller innen 30 dager.
  • Ved forsinket betaling vil det bli pålagt et purregebyr ut fra lovens tillate beløp, samt en eventuell erstatning for en skriftlig betalingspåminnelse.
  • Det blir foretatt en kredittsjekk, og en kopi av kredittopplysningene sendes til deg via e-post.
  • Levering skjer kun til adressen hvor selskapet er registrert.
  • Kjøperen skal være 18 år gammel.

Andre kjøpsbetingelser, som f.eks. opplysninger om tilbaketrekningsretten i henhold til distributionsavtaleloven, følger kundens vilkår og betingelser.

For mere informasjon om faktura fra Dintero, Klikk her <

Ved søknad om faktura vil det innhentes kredittopplysninger om søker.
Dersom betaling ikke er rettidig, påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente i henhold til lov om renter ved forsinket betaling med mer (forsinkelsesrenteloven).

Finansiering, delbetaling og betalingsutsettelse – Santander
Ved å velge betalingsløsningen fra Santander har du muligheten til å betale senere eller dele opp betalingen med faste månedsbeløp.
Her kan vi tilby betalingsutsettelse mot et ekstra gebyr på 4 mnd (kr 299,-), 6 mnd (kr 399,-) og 9 mnd (kr 499,-), eller delbetaling over en lengre periode.

Delbetaling/betalingsutsettelse forutsetter inngåelse av kredittavtale med kredittkort etter kredittvurdering.
Ved delbetaling gjelder følgende priseksempel: Eff. rente 30,8 %, kr 20 000 o/12 mnd, kostnad kr 3 063, totalt kr 23 063

Priser og vilkår finnes på: www.santanderconsumer.no.


Frakt- og leveringsvilkår

Levering av varer
Handler du i vår fysiske butikk i Hokksund tilbyr vi montering av produkter som dekk, felg, batterier og oljeskift.
Ved netthandel kan du velge mellom leveringsalternativene «hentes hos Eiker Motorshop» eller «leveres i post».

Posten/Bring/Schenker:
Varer som er større enn brevpost, må hentes på nærmeste Schenkerterminal eller Postkontor. Bedriftskunder får varene levert med Schenker på firmaadresse.

Hentes hos Eiker Motorshop:
Ved å velge dette alternativet forblir varen på vårt lager til du kommer og henter. Montering eller andre tjenester kan avtales pr telefon eller epost, eller rett å slett ved henting.

Leveringstid
Vi leverer normalt innen 1-3 arbeidsdager fra betalingen er gjennomført. 

Uavhentede varer
Det vil tilkomme gebyrer på varer som ikke blir hentet hos Posten eller Schenker innen rimelig tid.
Gebyret består av fraktkostnader tur/retur.

Betingelser og frister finner du på www.posten.no eller www.schenker.no

Transportskader
Dersom du oppdager noen form for skade på varen ved mottak skal du:

  • Sikre dokumentasjon ved foto (emballasje og vare)
  • Returner varen til butikken eller kontakt oss på e-post: ordre@eiker.com

Eventuelle skader som oppdages idet du pakker opp varen, må meldes tilbake omgående.

 

Angre- og returrett

Angrerett
Ved kjøp av varer kan du som kunde angre kjøpet i henhold til angrerettloven.
Det innebærer at du uten grunn kan angre kjøpet inntil 14 dager etter at du mottok varene.
Merk at dette ikke gjelder spesialbestilte varer som normal ikke lagerføres hos oss!

Som kunde kan du imidlertid bli ansvarlig for varens reduserte verdi dersom prøving eller testing går utover det som er forsvarlig og nødvendig.
Verdireduksjon vil typisk bestå i reparasjonskostnader som skyldes forbrukerens håndtering/bruk av varen utover det som er nødvendig.

Ved kjøp av varer i vår nettbutikk vil du motta angrerettskjema sammen med din ordrebekreftelse ved gjennomført bestilling.

Angrerett_q-0319b2

Les angrerettloven her.

Retur av varer
Ved retur av produkter kjøpt på eiker.no, kan du levere varen tilbake i vår butikk eller ved bruk av Posten/Schenker.
Du vil få pengene tilbakeført til den kontoen som ble benyttet ved kjøp av produktet, fratrukket eventuell returkostnad som dekkes av forbruker i henhold til angrerettloven.
Tilbakebetaling for varer som blir sendt i retur per post, skjer når varen er mottatt og inspisert av våre ordremottakere.

  • Du som kunde er ansvarlig for produktet under transport tilbake til oss. Det skal ikke være noen skader el. når vi mottar varen. Det er derfor viktig at dette blir pakket forsvarlig.
  • Varen skal være komplett. Det innebærer at alt tilbehør, slik som f.eks hjulmuttere, navkopper osv. ligger med i pakken. Dersom returvare ikke er komplett vil de delene som måtte mangle bli fratrukket.
  • Ved retur av varer kjøpt gjennom vår nettbutikk må du fylle ut angrerettskjemaet du mottok sammen med ordrebekreftelsen.
  • Husk kvittering ved retur i butikk.
  • Spesialbestilte varer som normalt ikke er lagerført hos oss inngår ikke under angreretten!
    Dette innebærer dekk/felg eller andre kostbare varer som spesialbestilles fra USA eller andre land. Om kunde oppgir feil informasjon av f.eks dekkstørrelse eller felgspesifikasjoner på spesialbestilte varer, tar ikke Eiker Motorshop dette i retur. Dette blir på kundes eget ansvar!!


Reklamasjon og service

Ved problemer eller feil ved varer eller tjenester, ta kontakt med oss på telefon (32 25 06 00) eller epost (ordre@eiker.com).
Husk å ha kvitteringen eller fakturanr for kjøpet klart.

Garanti
Garanti og reklamasjonsrett dekker fabrikasjonsfeil, der du som forbrukeren ikke står ansvarlig for skaden/feilen.
Det er som regel kun 2 års garanti på skader som gjelder fabrikasjonsfeil, dette gjelder både felger og dekk.
Noen felgmerker har også lenger utvidet garantiordning, da følger vi felgprodusentens betingelser.
Garanti gjelder fra salgsdato.

Garantier gir rettigheter utover de rettighetene du som kunde har etter lovgivningen og varierer i innhold og omfang.
Garantien kan f.eks. omfatte enhver funksjonssvikt uavhengig av om det skyldes uriktig eller unormalt stor bruk fra din side.
Det gis ingen garanti på varer uten kvittering.

Reklamasjon
Reklamasjoner må skje senest to år etter salgsdato. Dette gjelder de fleste felg- og dekkmerker.

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk – f.eks. på dekk som er brukt til børning, sladding,
drifting eller ved bruk av kromfelg/polerte felger på vinterstid. Det er heller ikke reklamasjon på punktering som skyldes annet enn fabrikasjonsfeil.

Om varen har blitt skadet som følge av en ytre påvirkning (for eksempel støtskade fra ujevnt terreng, sprekk i vei, biler med feil hjulstilling/hjuloppheng eller normale slitasjeskader) dekkes ikke dette av garanti eller reklamasjonsretten.

De enkelte sakene vil kunne bli behandlet på følgende måte:

  1. Om vårt dekkverksted vurderer feilen som at den ikke dekkes av garanti/reklamasjon, vil du motta et prisoverslag på ny vare eller reparasjon av varen.
  2. Om dekkverkstedet vurderer feilen som en garanti/reklamasjonssak, vil du få reparasjonen utført kostnadsfritt eller ny vare om den opprinnelige varen ikke lar seg reparere.